Sonic X Shadow Generations
Shadow the Hedgehog is back and teaming up with Classic and Modern Sonic in SONIC X SHADOW GENERATIONS, an all-new collection featuring two unique experiences!
Play as Shadow in a brand-new story campaign featuring never-before-seen abilities that prove why he’s known as the Ultimate Life Form! Speed through iconic stages from Shadow’s history, discover hidden secrets in an expansive hub world, and unlock new powers to take on Black Doom and save the world.
SONIC X SHADOW GENERATIONS also includes a complete remaster of the highly acclaimed SONIC GENERATIONS, a time-traveling adventure featuring a greatest-hits collection of 3D and 2D Sonic stages, now with upgraded visuals and new bonus content.
In this new standalone campaign, Shadow’s nemesis, Black Doom, has reemerged and threatens to take over the world once again. Shadow must journey into his past, confront his painful memories, and unlock new dark powers to save the world.
Harness Shadow’s new Doom Powers to battle hordes of enemies and tackle platforming challenges like never before. Surf on water, fly over obstacles, and stop time with the return of Chaos Control!
Relive signature levels from Shadow’s previous adventures and accelerate through mind-bending stages in both 3D and 2D, warped by Black Doom’s influence as Shadow works to piece together the timeline and thwart his evil plans.
Stretch your legs in an all-new hub world inspired by the open-zone gameplay of Sonic Frontiers. As Shadow gains new powers, he can explore further and uncover the secrets hidden throughout!
Past meets present in SONIC GENERATIONS! When Dr. Eggman teams up with his past self and the mysterious Time Eater to erase their past defeats and rewrite history, they scatter Sonic and his friends across space and time. Now, Modern and Classic Sonic will have to team up to defeat this dastardly trio and restore their timeline to normal!
Spin dash through a greatest-hits collection of 3D and 2D versions of iconic stages from past Sonic games, now with updated visuals and reworked cinematics.
Rescue Chao hiding in every level, rack up the highest pinball score in the Casino Nights Zone, and check out the museum for behind-the-scenes art, music, and more!