Starsand
Starsand is a mystic survival game set among the dunes of an arcane desert. An open-world full of danger, vast environments and mysterious happenings awaits you! Explore, hunt, craft, build – and SURVIVE.
Your day started as planned. Motivated and full of ambition you started the run of your life, in the middle of the desert, surrounded by like-minded people. The months of hard training should finally bear fruit. Suddenly, you were caught in a monstrous sandstorm and now you find yourself alone in an inhospitable, hot environment. Deserted and merciless, an ocean of sand stretches to the horizon.
You feel the scorching heat on your skin, sand blowing right at your face, far and wide only vast desert ... but wait, what is that? Something is moving in the far distance. What happened?
Starsand is a desert survival game that will take you to an open world that looks like Earth but feels much different. Dangers, mysteries and puzzles await you! Find out what exactly happened, where you are and what connects you to the history of an extinct civilization. Will you manage to survive in the inhospitable environment, find answers and find your way back to your old life?
Find shade, find water, find life. Use your energy wisely, avoid too much effort in the heat, keep warm in the coldest nights. You must keep your wits to survive.
Hunt for food, make weapons, build a shelter. Secure your shelter - the dunes are teeming with scary creatures.
In this desert you are both a hunter and prey. Insect-like predators come out of their dark nests, always looking for food. Protect yourself with fire, blow up enemies with explosive coconut grenades, secure your base and do whatever it takes to survive.
Find your way in the vast and lonely desert, orient yourself in sandstorms and mark your path. Thirst and heat become an invincible enemy during the day - cold endangers you during the night. Learn to live with adversity, see the beauty that the world holds, and learn from the animals and nature!
We, Tunnel Vision Studio, are a small creative team ready to conquer the world with RAM sticks, dressed in GPU-coated armor and wearing a VR visor as a helmet. We are a handful of brave geeks based in Rome, not ready to give in to the temptations of countries with fiber broadband and unhealthy food. We make a living doing what we love: everything related to virtual reality and video games.