Sweet Dreams Alex
Alex is still small, but her dreams are big. You are her Dream Builder, tasked with constructing labyrinths full of distractions to keep Nightmares away until the morning comes. Sweet Dreams Alex is a wholesome puzzle game, filled to the brim with atmosphere and charm.
Alex is still small, but her dreams are big. Sweet Dreams Alex is a wholesome puzzle and construction game, filled to the brim with atmosphere and charm. Each level presents a new challenge that you can solve in a variety of creative ways, while experiencing a cute slice-of-life story about the wonders of childhood.
You are Alex’s Dream Builder, tasked with keeping Nightmares away while she sleeps. With a variety of tools at your disposal, you must construct winding labyrinths full of devious distractions to delay her Nightmares until the morning comes.
Alex and her family just moved into their new home. It’s all still a bit much, and a bit scary, but also quite exciting. Together, they start Alex’s diary, to write down all the important new things as they happen – like getting ice cream, making friends, going to the mall, visiting the most beautiful ocean-museum, and watching TV.
Discover over 250 hand-crafted puzzles split into six different worlds, each of them teeming with their own unique mechanics and storylines. Manage the dreams carefully to guide Alex through her childhood, one exciting day and one restful night at a time.
Life is crazy. Sweet Dreams Alex is a peaceful game to take a break with. Every level, every moment is packed with a deep, relaxing atmosphere, accompanied by over 70 minutes of wonderful music by popular lofi artist Towerz.
A comprehensive and powerful level editor allows you to design levels as you please. Managing your levels is easy and intuitive, and sharing them is as simple as copying an import/export code. Let your creativity shine while crafting levels for your community!
Sweet Dreams Alex is a deeply immersive game for players of all ages. Welcoming, but still challenging – spending an evening with Alex is the perfect way to slow the day down, when everything else is moving too quickly.