A variety of Sims are yours to shape and mold, each with distinct appearances, dynamic personalities and inspiring aspirations. Use powerful customization features to bring your imagination to life. Create yourself, your favorite celebrities, your fantasy or your friends! Change your Sims’ clothing to reflect your mood. Give your Sims depth and purpose with quirky traits and great ambitions.
Design the ideal homes for your Sims using Build Mode. Construct the home of your dreams by planning the layout, choosing furnishings and altering the landscape and terrain. You can even add a pool, basement and garden. Hate what you’ve done with the place? Scrap it and rebuild effortlessly with new ideas and designs.
Your Sims can visit new communities to expand their social circle, hang out with friends or throw unforgettable parties.
Your choices shape every aspect of your Sims’ lives, from birth to adulthood. Along the way, develop skills, pursue hobbies, find your Sims’ calling, start new families and much more.
Use the Gallery to find inspiration from a network of players just like you, where you can add content to your game or share your own creations. Download, like and comment on your favorite Sims, homes and fully designed rooms. Join the community and join the fun!