Unscripted Fate
Growing up in poverty, his childhood innocence is lost early as he’s drawn into the ranks of a criminal organization.
But everything changes after the tragic death of his father — Alex breaks ties with his former allies and, no matter the cost, sets out on a ruthless journey of revenge.
To bring his story to life, the game uses a next-generation locomotion system that ensures smooth, realistic movement and fluid animations.
Gameplay is built around freedom of choice: switch firing modes on select weapons to adapt to any situation, change ammunition types in real time for greater tactical control, and wield everything from shotguns and bolt-action rifles to semi-automatic and automatic weapons, as well as single- and double-action pistols.
Special ammunition types — including Explosive, No Gravity, Catch Fire, and Electro — add a new layer of creativity, making combat not only more strategic but also more thrilling and fun.
Combat remains versatile. A dynamic cover system lets you approach encounters your way, while vehicle destruction intensifies every firefight.
The police system adds new stakes: law enforcement will actively react to your crimes and chase you down, while civilians can serve as witnesses, reporting illegal actions and alerting officers to your presence.
The lockpicking mechanic allows you to steal cars silently, avoiding unwanted attention — or break in loudly and risk pursuit.
Exploration goes far beyond the city streets. Traverse a vast, diverse map that stretches into forests, islands, mountains, and oceans.
With an advanced swimming system and realistic ocean simulation, you can dive beneath the waves or use boats to reach hidden areas and new challenges scattered across the world.
Interiors expand immersion further: step into abandoned, crumbling houses, elegant residences, artistic buildings, functional spaces such as shops, factories, and sprawling malls — and even a dazzling casino in the heart of the city, where high-stakes atmosphere and neon glamour create a striking contrast to the gritty streets outside.
The dynamic glass-shattering system adds dramatic visual feedback, making every impact believable and intense.