Unscripted Fate
I decided to release the game in Early Access because I want it to reach its maximum potential. Sharing progress with the community and building it together will be a huge help — your feedback and ideas are essential to shaping the final experience.
Based on the current progress, I expect the full version could be ready around 2027. That said, development is flexible, and my main priority is quality — so I’ll take the time needed to get there.
I’ve already implemented many of the advanced and fun gameplay systems, along with a considerable part of the map. But this is far from the final vision. At this stage, there are only a limited number of main missions compared to what’s needed to tell the full story of the protagonist.
To reach that, I plan to expand with more cinematic cutscenes, environments, animations, dialogues, and additional gameplay mechanics to make missions more diverse and enjoyable.
Many of the gameplay mechanics for both the main character and AI are already present. You can explore a larger, diverse map that includes cities, islands, forests, and oceans. Cars can be driven and destroyed with an advanced explosion system, and some buildings feature interiors that you can enter and explore.
There are locations where you can discover unique weapons with custom animations and special damage types. Side quests appear in specific locations and timeframes, helping you uncover more of the protagonist’s storyline, earning money, and then spending it in stores on weapons, clothing, or car modifications.
You can interact with both parked and moving vehicles: use lockpicking for a stealthy approach, or break windows if you’re in a hurry, risking police attention. AI characters react differently to you — sometimes hostile, sometimes fearful.
While the full campaign isn’t finished, there are already a few story missions with cutscenes to give players a taste of what’s to come.
Yes. The Early Access version will keep the same price until the full release. Once the final version is launched, the price will increase to reflect the improved content and overall quality.
I plan to keep players updated on the game’s progress and regularly add missions and features. Feedback from the community will play a big role in shaping future updates. Communication will happen through Discord, Facebook, Instagram, and Reddit, where everyone can share opinions and suggestions.