Way of the Hunter - Lintukoto Reserve
Welcome to Lintukoto Reserve, a Scandinavian gem where the wild and serene blend seamlessly. This vast reserve offers a vast array of biomes and breathtaking landscapes that will captivate nature lovers and wildlife enthusiasts alike.
The Lintukoto Reserve is a natural paradise that showcases the rich biodiversity and stunning beauty of Scandinavian habitats. Across the vast landscape, you can wander through wide, magical forests that shimmer under gentle rain, wide meadows thriving with life, tranquil wetlands with meandering water channels, and hills occasionally dusted with snow. Every corner of the reserve offers a new adventure and a chance to observe nature in its purest form.
Step into the shoes of Mikael Anderson, a 45-year-old nature enthusiast who is taking up his new role as manager of the Lintukoto Reserve. He is a rugged man, with wrinkles and stubble but undeniable charm. With Mikael’s journey, you can unlock various story endings. As Mikael, you'll explore the reserve, uncover its hidden gems, and forge connections with its wildlife. Immerse yourself in the splendor of Lintukoto Reserve and discover nature in a way that is both breathtaking and soothing to the soul.
Lintukoto Reserve offers a unique blend of environments and is home to an array of wildlife, including stealthy Northern Lynx, Mountain Reindeer, Arctic Fox, and the majestic Eurasian Moose - Mikael’s favorite animal. Whether observing from a high vantage point or quietly watching by the river deltas, every moment in Lintukoto Reserve brings a new sight and a deeper connection to nature.