Windrose
Embark on a PvE survival adventure in the Age of Piracy. Fight on land and sea, solo or with friends. Build, craft and explore vast open world filled with dark secrets. Master soulslite combat and take on challenging bosses, command your ship and plunder unspoken treasures!
Age of Piracy PvE survival adventure. Fight on land and sea, build, craft, explore, take on soulslite bosses, and command your ship.
Windrose is a survival adventure set in an alternative Age of Piracy. It features the classic “build, craft, survive” formula along with intense combat and engaging exploration on land and sea.
Progress through vast procedurally generated biomes filled with hidden mysteries, hand-crafted dungeons and quests. Gather your crew and captain your ship through brutal naval combat with boarding actions and seamless transitions between ship and shore.
Every legend begins with a reckless crossing.
You are a captain who dares to challenge Blackbeard. What begins as a grounded story of survival and revenge draws you into a growing conflict between empires, pirate clans, and mysterious dark powers looming on the horizon. Windrose is steeped in the allure of the Age of Piracy.
Answer the call of the seas and move seamlessly between ship and shore. Naval combat is shaped by your decisions, whether you’re trading cannon fire at range or closing in for fierce boarding actions. Equip and customize your ship to suit your playstyle, from nimble ketch to versatile brig and monstrous frigate. And when the cannons go silent, claim your spoils and share a sea shanty with your crew as you sail onward.
Establish a foothold in vibrant, diverse biomes, gather resources, and build to your own taste, from simple shelters to elaborate mansions and fully developed forts. Recruit NPCs and grow your settlement to speed up harvesting and production.
This world belongs to the brave and the curious, so venture into the uncharted lands. Over 100 hand-crafted dungeons and points of interest contain endless secrets and treasures, though such rewards rarely come without risk. Trade with different factions to gain the edge you’ll need.
Shape your combat style through talents and flexible loadouts with unique armor sets. Use food and potions to gain powerful buffs. Test your skills against a wide range of enemies and challenging bosses, defeat them, and claim their treasures.
Windrose is fully playable solo offline or in co-op with friends, supporting up to four+ players, with both self-hosted and dedicated servers available. Procedural generation will make each journey stand out, but if you prefer just one character, the progress is carried over between different worlds.