Yooka-Laylee and the Impossible Lair
Yooka-Laylee and the Impossible Lair is a brand-new platform adventure from some of the key creative talent behind 'Donkey Kong Country'. With their arch-nemesis Capital B up to no good the buddy duo needs to spring into action once again to save the day!
Yooka & Laylee are back in a brand-new platform adventure from Playtonic Games! With their arch-nemesis Capital B up to no good, the buddy duo needs to spring into action once again to save the day.
To thwart his evil plan of using a “Hivemind” device to enslave an entire kingdom of bees, our heroes need to take the fight to Capital B’s “Impossible” Lair.
Things look tough, but with the help of Queen Phoebee and her Royal Beettalion , Yooka and Laylee might just have a chance!
The overworld isn’t just a hub to hop from level to level, it provides a whole separate gaming experience! Explore and unlock more 2D levels by completing objectives and puzzles, rescue the Royal Beettalion bees and find collectibles.
Think you’ve got a level figured out? Try it in its alternate state! Flip switches in the overworld to create new landscapes. Hook up electricity, submerge them in water, freeze or literally flip them upside down for radically altered challenges!
Players are free to tackle Capital B’s Impossible Lair at any time; however, they may find it too much of a challenge without the help of the Royal Beettalion.
Free them by completing levels and they will add to your defences when taking on Capital B’s dastardly traps!