Fallout 4
You are the sole survivor of Vault 111, emerging into a world reduced to ash by nuclear war. Every moment is a battle for survival, every decision shapes the future. Rebuild, reshape, and reclaim the Wasteland—your way. Welcome home.
From Bethesda Game Studios, the award-winning creators of Starfield and The Elder Scrolls V: Skyrim, comes Fallout 4. A landmark in open-world RPG design and winner of over 200 ‘Best Of’ honors, including the DICE and BAFTA Game of the Year.
Do whatever you want in a massive open world filled with hundreds of locations, characters, and quests. Join factions, forge alliances or go it alone. The choices are yours, and every one of them matters.
Create your own unique character with the S.P.E.C.I.A.L. system. Choose from hundreds of Perks and develop your own playstyle, whether you’re a smooth-talking diplomat, stealthy sniper, or walking tank in Power Armor.
Scavenge, craft, and customize like never before. Build thousands of items—armor, weapons, food, and more—and even construct and manage entire settlements across the Commonwealth.
Use the dynamic Vault-Tec Assisted Targeting System (V.A.T.S.) to slow down time in combat and target enemies with cinematic precision—or take the fight into your own hands with real-time gunplay.