Stranded: Alien Dawn
Brave a new world in Stranded: Alien Dawn, a planet survival sim placing the fate of a small marooned group in your hands. Forge your story through compelling and immersive strategic gameplay as you make vital decisions to protect your survivors from starvation, disease, extreme weather and more. From basic camps to fortified bases, create a stronghold to defend the survivors from attacks by alien creatures that roam an expansive and deadly alien world. Experience an epic and unpredictable journey.
Stranded: Alien Dawn pushes you and your survivors to the brink. Limited resources, unpredictable weather, illness and hostile alien creatures make it hard to establish a foothold on an unforgiving world. The next challenge is never far away, requiring construction of an increasingly robust base using advanced resources and improved defences.
In Stranded: Alien Dawn, every playthrough is unique. Experience a journey driven by random story events, alien wildlife threats and adverse weather. There will be setbacks; devise your own innovative solutions to problems and manage multiple crises at the same time. However, actions have consequences and as you strive to plan ahead, you must make difficult choices to shape the story of your survivors, balancing short and long-term outcomes with risk and reward.
Design and build your base on an alien world and transform it from simple shelter to high-tech outpost. Protect it with perimeter defences, decorate it with furnishings, introduce automated devices such as defensive turrets, and discover new technology to create your own functioning space pad.