12 orbits
12 orbits is the only local multiplayer game for 2-12 people at once, no matter what you play on. If you can read this, be it on a PC, a laptop or even a tablet, you probably have everything you need. Additional controllers are supported, but not required unless you prefer to have a little more elbow room.
The game can be set up in seconds, even for 12 players at once. Rounds take about 5 minutes each. 12 orbits is friendly, competitive and a little chaotic. It is simple enough to quickly teach a group how to play it, but varied and deep enough to keep them entertained for a long time.
You can choose from 4 game modes, two of them for teams, with each one focused on a different playstyle. All of them adjust to any number of players from 2 - 12, so you can start small and add players as they come along.
Collect spheres to grow longer than your opponents. Then block their path and pay attention to your own. And should the other players try to keep their distance, just fling your spheres at them.
Yes! 12 orbits needs only one button per player, and never requires button mashing or keeping that button pressed down. This makes it highly unlikely for too many buttons to ever be pressed during the same frame, even with 12 players at once.