What is 2nd EVE?
2nd EVE is a side-scrolling sci-fi horror action-RPG set aboard a massive ark-ship drifting through hyperspace. You play as Sister Zola, the last awake emissary of a dying faith, navigating a moral labyrinth between humanity, machine, and the void.
Yes. 2nd EVE is fully optimized for gamepads, with intuitive input schemes and a minimal UI.
2nd EVE features skill-based melee combat inspired by Souls-likes — deliberate, timing-driven, and stamina-free. Abilities work on cooldowns, not energy bars.
Yes — but it's more unsettling than jumpscare-heavy. Expect creeping dread, disturbing discoveries, and moments of intense tension.
Very much so. Every action you take moves the narrative forward, and your choices have long-term consequences.
Yes. Multiple playthroughs are encouraged to fully uncover the story and its three possible endings.
The Early Access version will launch with the first three chapters of the game, representing the opening arc of Sister Zola's journey aboard the doomed colony ship Argos.
All core systems are fully functional and polished. Players will experience a complete, playable segment of the story with all major gameplay mechanics implemented and ready to enjoy.
The Early Access build is stable and polished. No major bugs or known issues at launch. The first three chapters are complete and represent a finished, playable experience within the current scope.
The remaining seven chapters are in active development. A mid-cycle update will add chapters 4, 5, and 6 as a free update, with the full ten-ring experience releasing at full launch.
Yes. Purchasing 2nd EVE during Early Access gives you full access for the entire Early Access phase and beyond, including all future content updates through to the full release.
Critical bug fixes will be deployed as soon as they are identified. Content-wise, chapters 4, 5, and 6 will arrive in a major free update approximately 6 months after Early Access launch, with the remaining four chapters releasing alongside the full launch at around 8 months.