A Game Of Thrones: The Board Game Digital Edition
A Game of Thrones: The Board Game – Digital Edition is the digital adaptation of the top-selling strategy board game from Fantasy Flight Games. During the game, players spread their influence across Westeros through a combination of strategic planning, masterful diplomacy, and military might. As one of the Great Houses, will you conquer with force, forge alliances, rally your townsfolk, or cunningly coerce your way to the Iron Throne?
Based on the best-selling A Song of Ice and Fire series of fantasy novels by George R.R. Martin, A Game of Thrones: The Board Game – Digital Edition allows up to six players to play online, or a single player with up to five AI opponents to play locally. The game is set after the death of King Robert Baratheon and allows each player to assume the role of one of the Great Houses of the Seven Kingdoms in an attempt to assault King’s Landing and claim the Iron Throne.
To be declared ruler of the Seven Kingdoms, you have 10 rounds to use diplomacy and warfare to your advantage to control as many strategic areas of the map.
During the turmoil of a battle, use well-known characters from your house to take the upper hand and vanquish your enemies.
A Game of Thrones: The Board Game – Digital Edition is a game of negotiation and deception.
Move up the three influence tracks by betting your hard-earned power tokens. Obtain the Iron Throne, the Messenger Raven and the Valyrian steel tokens, each granting you strategic and social gameplay advantages to hold sway over rival houses.