A Rat's Quest: The Way Back Home - Season 1
Meet Mat, a young rat whose simple life in an abandoned wine cellar with his best friend, Toby, is turned upside down when he falls head over tail in love with Nat, a clever house mouse who is kept as a pet by one of the Giants on the upper floors of the building.
Bitten by the love bug, Mat sets out on a perilous journey to become a Scavenger, just so he can sneak up and secretly visit his beloved. Despite coming from different worlds, their dream is to start a new life outside the rat commune. However, the cellar holds secrets. Yet, Mat's reckless confidence and the community's hidden, unsettling truths put their lives in great danger.
Help Mat navigate the maze of hidden dangers and witness the lengths he is willing to go to for love.
Take on a new perspective: Explore a giant's world through the eyes of a rodent.
Rat Mode Movement: Climb, jump, crawl, and squeeze your way through tight spaces.
Hybrid Gameplay: Switch between side and top-down perspectives to feel the narrowness of walls and under the floorboards.
Tough as Nails: Fight and survive against natural threats and challenging boss encounters.
Rich Narrative: Experience a cinematic adventure full of drama, comedy and suspense, featuring hours of fully voiced cutscenes.