A Rat's Quest: The Way Back Home - Season 1
Mat, seekor tikus muda, menjalani kehidupan yang sederhana bersama sahabat baiknya Toby di dalam sebuah stor simpanan wain yang terbiar. Namun, kehidupannya berubah sepenuhnya apabila dia jatuh cinta dengan Nat, seekor mencit bijak yang dipelihara oleh gergasi.
Dilambung ombak percintaan, Mat memulakan kehidupan berbahaya sebagai pengumpul dengan matlamat untuk menyelinap masuk ke tingkat atas demi bertemu kekasihnya secara rahsia. Walaupun mereka datang dari dunia yang jauh berbeza, mereka berdua berkongsi impian untuk memulakan hidup baharu bersama-sama di luar koloni tikus. Namun, bilik bawah tanah itu menyembunyikan rahsia gelap. Sifat meluru Mat dan kebenaran yang membimbangkan tentang koloni tersebut meletakkan nyawa mereka berdua dalam bahaya.
Bantu Mat mengemudi melalui labirin ancaman tersembunyi dan saksikan sejauh mana dia sanggup berisiko demi cinta agungnya.
Pergerakan mod tikus: Panjat, lompat, merangkak, dan menyelinap melalui terowong yang berselirat.