Stranded far from home, Mat, the determined young rat, must brave the dangerous "Outside" to make his way back to his friends and Nat. Armed with only a rivet, he must face new foes and forge alliances in order to complete his epic quest and be reunited with his beloved.
A series of unfortunate events has stranded Mat, the rat, far from home and his loved ones. Finding himself alone and far from the safety of his commune in the wine cellar, Mat must face the terrifying vastness of the "Outside" in order to find his way back.
This dramatic second season sees Mat undertake the desperation of survival and rescue. Guide the Scavenger as he embarks on a perilous journey through dangerous woodlands, creepy caves, and murky swamps. He must defy new threats and confront overwhelming dangers from natural predators far more powerful than anything he has encountered before. Along the way, he meets unexpected allies, new friends, and mentors who help him overcome the challenges of this vast, treacherous world.
Armed with only a rusty rivet and an improvised set of nails for throwing, Mat will risk everything to return to his friends and save the rat commune from a looming threat larger than any cheese in the world!