Aeterna Noctis
Aeterna Noctis is a challenging 2D hand-drawn action platformer, a Metroidvania with thrilling combat that will keep you on the edge of your seat and heart-stopping platform sections that will put your skills to the test. Play as the King of Darkness and explore 16 connected areas in an epic journey to regain your powers.
Unnumbered years ago, the supreme god Chaos created the Universe and the world of Aeterna. After populating it with different races and creatures, he appointed powerful rulers to govern them and show them the way. But soon they turned against their Creator, seeking to take the world for themselves; and gathered their subjects in two groups that fought each other -- and thus gave rise to war, death and hatred.
The all-powerful Chaos was angered, and in His terrible wrath He cast a terrible curse upon the rebellious leaders. He named them King of Darkness and Queen of Light, and condemned them to keep fighting each other forever, until the end of time. Not even death would free them from this doom, for Chaos granted them the Gift of Immortality -- so that even if one managed to defeat the other, they would be reborn, and regain their powers to continue their eternal war.
You will not only have to explore and recover your powers, but also face constant puzzles and challenges only recommended for the most demanding players. If you think this is not for you, we do recommend Aeterna Mode.
In Aeterna Mode, the spikes have been removed from the platforms to make it easier to fight the enemy. This way you can slide and lean on the platforms without worrying about environmental hazards. The chainsaw puzzle is replaced by an enemy encounter in Aeterna Mode. This way the gaming experience is more focused on exploration and action, moving away from more challenging puzzles.
The player can switch between one mode or the other at any time without losing progress and reloading the game at the last save point, allowing the Aeterna Noctis experience to be shaped at your will.
Fluid gameplay mechanics - In a game with such a difficulty curve that scales with progression, Aeterna Noctis features extremely responsive controls, allowing for precise movement and combat.
High mobility - Intuitive world design allows the players to exploit the precise movement controls of the character, allowing you to overcome each challenge in a multitude of ways. As you become more skilled in the game, it allows you to get even faster completion times.
Deep, beautiful plot - Featuring an immersive and emotional story with incredible moments, filled with unexpected twists that will immerse the players into the rich world of Aeterna Noctis.
Traditional 2D Art - Worldbuilding in Aeterna Noctis is completed by handcrafting each asset, animation and environmental detail in the game using traditional illustration methods by the art team, giving rise to a vibrant and beautifully assembled world.
Freedom of choice - Aeterna Noctis features a defined path for the storyline, but allows the player to take whatever path and pacing to navigate the expansive non-linear map featuring 16 different zones, interconnected in a classic Metroidvania style.