I'm a new player. What resources are there for me to get started?
There are several resources that help you find your way around Albion, both in and outside of the game. Within the game, the /help channel is a good place to ask specific questions. Outside of the game, there is our Guides (Opens in new tab) section for specific topics, a Wiki (Opens in new tab) with a compilation of information, as well as a Beginner’s Questions (Opens in new tab) subforum.
There is no way to link an existing Albion Online account to Epic. If you wish to play via Epic, you will have to create a brand-new account via the Epic Store.
Gold is the game's premium currency, which can be purchased in both the Albion Online Web Shop and ingame store.
In-app purchases cannot be changed back into legal tender or into other, virtual or real, goods. No returns or refunds are possible. If you encounter problems with a purchase you have made, please contact [email protected].
Each calendar month is a new Referral Season in Albion Online, during which you can claim valuable rewards for inviting friends to play the game.
A qualified referral is someone who buys 30 days or more of Premium status for the first time after signing up with your referral link. To find your personal referral link and to learn more about this system, click here (Opens in new tab) (please note: you must have an account and be logged into the website to view this.)
You can report a bug in game by typing the following into your chat window: #bug “report”. You will receive confirmation that it has been transmitted to us and we will look into it.