Alien Breed 35th Anniversary Collection
We’re not repackaging the past. We’re reviving what was magical about that past. Alien Breed is an iconic franchise originally created by Team17 for Commodore’s Amiga platform in the 90s, spawning a franchise of 6 games in the first era. This release marks the first time these foundational titles will be made available together as a definitive, curated collection to “download-to-own” on the Epic Games Store.
35 years ago, this station initiated blackout protocols, burying the first era of Intex’s xeno operations.
Your objective - Infiltrate the station, get power and systems back online, uncover the last, complete archive of original redacted documents, first-person combat firefights and classified secrets.
Archive footage and the all-new Horde Mode training will equip you with the skills you will need to survive. When you're ready, deploy across six core original campaigns as a lone-wolf, with locally assigned personnel, or alongside remote operators connected through a direct peer-to-peer uplink.
Intex has unlocked an all-new tactical suite to increase chances of success. New software enhancements, modern combat control augments, and field-deployable revive packs are at your disposal. Overhauled optical tools will allow you to set up your HUD for complete environmental controls.
Celebrate 35 years of isometric sci-fi horror-action with the definitive Alien Breed Collection. Experience the complete library of games, extras and more from the franchise’s first era, all optimised in their original formats for modern devices."
Step behind the airlocks to explore an expansive archive of the series' history through an in-universe interactive experience, hiding more than a few secrets. The Vault offers a deep dive into the concept art and original retail launches, while The Timeline features exclusive developer interviews and retrospective videos from the original team.
Switch between a classic 4:3 aspect ratio or modern 16:9 formats. Capture the authentic 90s glow with the CRT Experience offering professional-grade Scanlines, CRT TV, and "Mega CRT" filters. Toggle custom in-game screen bezels to perfectly frame the retro action on modern monitors.
An upgraded hardware interface makes the original titles more accessible without losing the soul of the original gameplay. Precision controls as standard with full twin-stick support for both 2D and 3D titles, and classic Mouse and Keyboard support for 3D. Drastically improved framerates provide a fluid FPS experience. Tactical Save States provide multiple slots to pause and continue different runs. Fine-tune your visuals, audio and gameplay settings across the entire collection with the Global Customisation options.
Couch Co-Op modes have been preserved exactly as players remember from the originals for those seeking a traditional trip down memory lane.