Anime City
In addition to attending regular school classes (history, physical education, Japanese language, cooking) you can join one of after school clubs (gardening, tennis, drama, science, music) and perform tasks assigned by club leaders.
Your character's skills (fashion, cooking, science, sports, social, gardening, faith, arts) affect your personal stats, and your success of interactions with other characters. Improving these skills will require engaging in school activities or after-school clubs.