Anno 117: Pax Romana Gold Edition
In the Gold Edition, gain access to the Anno 117: Pax Romana base adventure and expand your reach to new provinces with the Year 1 Pass – containing 3 DLCs and 5 cosmetic bonuses!
Experience the premier builder and design the cities of your dreams at the peak of the Roman Empire. Optimize your economy while balancing your people's needs with the relentless demands of the emperor. Build upon the land that you see, from the beautiful heartland of Latium to the mysterious Celtic wetlands of Albion… where no civilized Roman wants to be.
Grow and extend your authority across a vast and dynamic world with unmatched detail, flexibility, and scale. Improve your production efficiency and military opportunities as you explore the discovery tree.
Build diplomatic alliances across the empire, navigate political intrigue, or showcase your might through land battles and naval combat. You may even defy the emperor himself – but not without consequences.
Every decision you make matters. Craft your empire from scratch as you face the true challenge of what it means to be a great governor. Will you honor local Celtic culture or enforce Roman traditions? Choose a deity to worship for each island to inspire faith among your people and earn different gameplay bonuses.