Anno 2070
Build your society of the future, colonize islands, and create sprawling megacities with multitudes of buildings, vehicles, and resources to manage.
2070. Our world has changed. The rising level of the ocean has harmed the coastal cities and climate change has made large stretches of land inhospitable.
Build your society of the future, colonize islands, and create sprawling megacities with multitudes of buildings, vehicles, and resources to manage. Engineer production chains such as Robot Factories, Oil Refineries, and Diamond Mines, and trade with a variety of goods and commodities.
While adhering to the fundamentals that made the Anno franchise a success, the near-future setting will bring numerous new gameplay mechanics, architectural breakthroughs, and all-new challenges. Additionally, players will be able to build massive cities, the scope of which has never been seen in prior Anno games!
Face the current world’s challenges to shape the world of tomorrow. You can either join the Tycoons to pursue an industrial and efficient course, or side with the Ecos to create a more sustainable and environmentally friendly direction.
Decisions will have an impact on the environment, the architectural look of the world, and the needs of the population.
The mysteries of the sea and the sky are waiting to be discovered. Take advantage of the transport systems of the future and develop a powerful economy.
Smuggle wares between harbors without being detected by the coastal patrols, or forge alliances with powerful figures to expand your influence.