Anodyne 2: Return To Dust
Run, jump, and drive across vast, dreamy 3D landscapes. Shrink into surreal, 2D dungeons inside of characters' bodies. Travel the world, meet strange people, and save the world from the dangerous Nano Dust.
Nano Dust infects the islanders of New Theland, distorting their emotions and desires. You play as Nova, a Nano Cleaner who must explore the island, seeking out the sick and shrinking inside their bodies to suction up the Dust.
Experience the scale of 3D games with the easy-to-pick-up satisfaction of 2D Zelda-likes. With art that re-imagines the PS1 era, explore 3D cities and valleys, then shrink into the 2D mindscapes of characters, from snowy valleys to perilous construction sites!
A new game from the dream duo behind Anodyne 1, All Our Asias, and Even the Ocean.
Anodyne 2: Return to Dust uses modern technology to reimagine 3D art of the PS1, PS2, and N64 era, as well as the 2D art of the GBA and SNES. If you like exploring beautiful places and dramatic stories - Anodyne 2's world is ready for you to explore!
Nope! Similar to the Final Fantasy franchise, there's no need to play the original Anodyne to understand the story in Anodyne 2: Return to Dust, but longtime fans will find connections between the two!