Anuchard
Anuchard. It was known as a place of wonder and peace, a land of limitless bounty suspended in the heavens above. Five ancient Guardians kept it safe from all harm... Until they turned on the kingdom and its denizens. The Anuchardian paradise fell from the skies, crashing onto the surface of the world below. Only a tiny speck of an island survived the fall intact. The rest coalesced into a twisted mass of winding passages, wild magic, and vicious monsters, known simply as The Dungeon. Somewhere within, the five treasonous Guardians lay asleep.
Generations passed as the few survivors eked out an existence in the Orchard, the sole village on the island, maintaining what little remains of Anuchardian magic. Farmers tend to the fields, scavengers try to pick the bones of the kingdom in the Dungeon. All await the Chosen One, the Bellwielder who will take up the Audros Bell, enter the Dungeon, and wake the Guardians from their slumber, and bring back the paradise lost: Return Anuchard to the heavens.
Finally, you were judged worthy to take up the mantle of the Bellwielder. The Dungeon awaits!
For everyone and everything. You are the Bellwielder and the Audros Bell is your best friend.
Master the Bell! Not just as a weapon, but as a vital tool for overcoming puzzles and obstacles.
It's more than just a blunt instrument of mayhem. Use its knock-back ability to smash enemies into obstacles, reposition them, and clear the way forward.
Use the Bell to solve puzzles in the Dungeon. Launch projectiles, move puzzle pieces, and employ it creatively to progress!
The warped, magical Dungeon houses the Guardians you need to confront in order to restore the lost kingdom of Anuchard.
Brave the dangers of the Dungeon, using the Bell to knock around and defeat the enemies that infest it!
Face complex puzzles and solve them, to unlock the deepest reaches of the Dungeon.
Finally, confront each of the five Guardians to learn the truth of the Anuchard's fall and return the kingdom to its rightful place in the skies!
As the Bellwielder, you're destined to restore Anuchard to the skies - but that doesn't mean you can't help Orchard on the way.