Asterix and Obelix Heroes
The year is 50 BC. Gaul is entirely occupied by the Romans. Well, not entirely... One small village of indomitable Gauls still holds out against the invaders.
In this game, designed to delight both fans of deck building and of the Asterix series, you can build a deck of 30 cards from the 150 available in the game.
Each card in your deck can be used to advance your strategy, from inflicting heavy damage with a menhir to healing a hero with one of Getafix's potions! It's up to you to adapt to each round, make the right choices and create combos that are as unexpected as they are devastating, by mixing, for example, the famous frenemies Unhygienix and Fulliautomatix.
Asterix et Obelix are here, of course, and so is the entire village and their friends, all ready to set off on an adventure. Cacofonix the bard, the faithful Dogmatix, Unhygienix the fishmonger and even Queen Cleopatra: they're all ready to fight!
Unlock up to 24 heroes as you adventure through all the different regions. Each character has unique characteristics and an ultimate skill. Asterix's "Born Rebel" skill, for example, works best against the Romans, making their attacks less precise, while Dogmatix uses "Mark Territory", which terrifies opponents and completely stuns animals! So make sure you choose the right hero for the right enemy.
The village is again under threat… Caesar is seeking a treasure that will enable him to (really) conquer ALL Gaul.
Asterix, Obelix and their friends have to find it before he does in order to foil his plan. But be careful, the path ahead is fraught with peril: in each chapter you choose your route and combat, find treasure and avoid many obstacles. Use your cards wisely to avoid the traps set by the Romans. You will travel across 6 regions well known to fans of the series while you take on the Roman legions, of course, as well as the pirates, Egyptians, Vikings, and even wild animals.