Back 4 Blood
Back 4 Blood is a thrilling cooperative first-person shooter with an intense 4 player co-op narrative campaign, competitive multiplayer as human or Ridden, and frenetic gameplay that keeps you in the action.
Back 4 Blood is a thrilling cooperative first-person shooter from the creators of the critically acclaimed Left 4 Dead franchise. You are at the center of a war against the Ridden. These once-human hosts of a deadly parasite have turned into terrifying creatures bent on devouring what remains of civilization. With humanity's extinction on the line, it's up to you and your friends to take the fight to the enemy, eradicate the Ridden, and reclaim the world.
Choose from 8 customizable Cleaners, one of the immune survivors, and a range of lethal weapons and items. Strategize against an ever-evolving enemy bent on your total destruction.
Play with or against friends in PVP. Become a Cleaner with special perks or switch sides and play as the horrific Ridden. Both sides come with unique weapons, abilities, and specialties.
A new "roguelike" card system creates different experiences each and every time, putting you in control to craft custom decks, roll different builds and undertake more demanding fights.