Below the Stone
Below the Stone is a punishing pixel art roguelike about dwarves questing to reach the deepest depths. Each and every descent will lead to new adventures, where only the most determined players with many risked lives will be rewarded by the hidden world that lies Below the Stone.
Dwarves will be sent below the surface to collect metal and precious gems that your kin request of you. However, you can keep any extra you gain-- make a new pickaxe, a sword, some armor. Whatever increases your odds of coming back on your next trip! Store them safely at the dwarven kingdom, your hub area for crafting, storying items safely for your next expedition, and picking up new missions from your kin. But we warned! If you die Below the Stone, everything you carried on you will be lost under the surface forever.