Beyond Astra
Beyond Astra revolutionizes space 4X by seamlessly integrating gameplay both on 3D planets and in space. Planets enhance immersion in expansion, exploration, and resource extraction, while also introducing ground and space RTS battles, and city-building.
The game invites you to embark on an endless odyssey among the stars and live your own space opera.
Each game begins on an uncharted planet, full of potential for your civilization. As you advance technologically, your civilization becomes ready to explore the galaxy, discovering new planets, celestial bodies, and other life forms. The universe is filled with wonders, mysteries, and dangers, pushing the boundaries of your civilization’s knowledge.
Seamlessly navigate from planetary surfaces to the entire game map and its strategic insights with a simple scroll, no loading required. Your decisions drive everything: direct economic and technological priorities, city specialization and resource exploitation. Engage with your citizens by navigating politics, addressing their needs to ensure satisfaction, promoting ideologies, and spreading beliefs across the stars. Take bold actions, from claiming a moon inhabited by Hyppotaks to constructing your Dyson Swarm, orchestrating resource transport across the galaxy, and much more. All supported by intuitive interfaces, templates, and macro tools designed to streamline galactic governance.
Engage in intense real-time battles on planets and in space. Design and command units, each with unique advantages and fully customizable components (defense, weaponry). Confront diverse threats, from dangerous local wildlife and enigmatic entities to rival civilizations. Against these empires, you can also employ indirect tactics like espionage, economic disruption, and population destabilization. Strategic coordination and adaptation are vital for your success.
...propel the 4X Genre to New Horizons: An enormous, continuously evolving map features hundreds of visitable worlds and ships in motion; this scale is achieved through a core focus on performance using modern optimizations and multi-threading. Each planet provides instant pathfinding calculations on its surface and allows for the smooth handling of billions of citizens. Combat features physics-based interactions with advanced collision management that even allows interception of mid-flight missiles.
Beyond Astra is a passion project coded by a solo developer. We warmly encourage you to share your thoughts, suggestions, and critiques. We deeply value your feedback and are committed to listening.