Blacksmith Master
I Blacksmith Master får du din egen middelaldersmedje og skal anskaffe og forædle ressourcer samt fremstille og sælge færdiglavede varer. Find og ansæt de bedste medarbejdere til hvert enkelt trin i processen, og giv dem de rigtige værktøjer, så din virksomhed får mest mulig succes og dine medarbejdere kan lære sig nye færdigheder. Indret dit værksted til at opnå den bedste produktion, levér bestillinger til hele riget for at få adgang til nye færdigheder, og find nye muligheder på markedet, når kunderne kommer ind og leder efter en række historisk inspirerede genstande. Du lærer at fremstille alt lige fra våben og rustninger til værktøjer og køkkenudstyr, så du kan blive en rigtig Blacksmith Master.
Levér ordrer fra forskellige dele af riget, og få nye privilegier og muligheder, herunder evnen til at designe nye produkter. Indret dit værksted, så den tilgængelige plads udnyttes optimalt, og der er plads nok til produktion og salg af varer, og sæt dit eget præg på det, så et ellers kedeligt værksted bliver mere spændende. Efterhånden som dit omdømme vokser, vil din virksomhed også vokse, og det vil ikke vare længe, før du bliver en mester til dit håndværk.
Uanset om du overtager kontrollen direkte eller laver det grove arbejde i smedjen – eller bare bruger dine medarbejdere til at få tingene gjort, så kan du lave ting på mange forskellige måder i Blacksmith Master. Nogle kræver en længere proces, blandt andet at opvarme en barre, slå den med hammeren på ambolten, behandle den, samle dele og til sidst forme den på et slibehjul. Andre ting er nemmere at lave og kræver færre værktøjer samt mindre indsats og tid. De kan dog have en lavere profitmargin ved salg og bidrager derfor mindre til dit omdømme.