Blade Strangers
A malevolent force known only as Lina is devouring data from a vast, interdimensional server network. In desperation, the computers summon heroes from a variety of parallel game worlds to face off against each other, and ultimately Lina, in one-on-one combat.
Developed by Studio Saizensen, Blade Strangers is a hardcore fighting game. The streamlined four-button control scheme makes it easy for beginners to deal out damage from day one…but the intricate combos, counters and specials give experienced players plenty of opportunities for frame counting, chain construction and hit-box science.