CALX
Flow across the WARP-corrupted planet Syro. Master movement as the Seeker. Double jump, dash, levitate and grapple through atmospheric ruins. Scan, solve puzzles, and engage in measured combat in waves of stillness and frenzy.
CALX is an atmospheric 3D action adventure inspired by visionary sci-fi art. Explore planet Syro - vast landscapes filled with crystal structures and ancient technology. Find out what the WARP did to the Quoths civilization. The environment guides you, revealing secrets through exploration.
The game moves between stillness and frenzy. Silent moments give way to frantic fights in a rhythm like waves - contemplation, then action, then back again. Art and music work in tandem. The mesmerizing visuals shape the soundscape, and the music breathes life back into the art.
You are alone on Syro, but not lonely. A speck of dust in a vast, mysterious world. There's a quiet melancholy to wandering these forgotten places.
The world tells its story as you explore. Secrets are concealed in ruins. Puzzles emerge as you investigate. The environment reveals the past events.
Your companion AFX travels with you and grows stronger as you progress. Combat mixes melee attacks and ranged shots. Perfect your ‘dodge’ timing to gain tactical advantages in fights.
You'll collect upgrades throughout your journey. These enhance your combat and movement skills. Find new weapons in the ruins. Each one changes how you approach fights.
Fights test how well you move, not just how fast you attack. Combat areas work like movement puzzles. Your mobility matters as much as your weapons.
Each area has its own feel. Some are quiet and still, while others pulse with strange energy. The game values calm moments as much as action.
You upgrade by finding pieces of old technology. These upgrades change how you move through the world.