Carmageddon: Rogue Shift
Carmageddon smashes back with brutal roguelite vehicular‑combat mayhem. Adapt, upgrade, and unleash destruction on post‑apocalyptic zombie hordes. The legacy lives on, reinvented and unforgiving.
The legendary Carmageddon engine roars back to life, as a spin-off for a new era of vehicular combat.
Hordes of nightmare creatures, the Wasted, lay siege to humanity. Every night, the streets are overrun, forcing everyone to barricade themselves in their skyscraper-homes for survival.
You enter the Carmageddon as one of countless racers, equipped with little more than a rust bucket, scavenged fuel, and a makeshift weapon. You'll face off against rival gangs like the Autoscum and other rogues in a fight for survival. Each destruction race is an opportunity to win parts and upgrades, a step towards the ultimate escape.
The original Carmageddon spirit of vehicular mayhem has been refined and redesigned. We looked at the past and the present to create a visceral, fast and accessible form of combat racing.
Win Events and smash opponents to gain Credits. Maneuvers such as killing Wasteds, drifts, jumps, and flicks also grant rewards.
Strategically plan your route so you can reach Shops. In these safe havens you can repair your car, swap weapons, or install one of the 80+ unlockable perks.
Adapt to the dynamically increasing difficulty and conquer elite events and bosses.
With branching paths, varied objectives, and ever-changing time-of-day and weather conditions, no two runs are the same.
The Carmageddon hosts a diverse assembly of marauders, rejects, and lowlifes. Some prefer to rush in front of the pack. Others will chase you and try to bash you out of the way. Some will wait for the chance to unload their weapons into your car. Some are more skilled or better prepared than others. You may recognize some familiar names in the crowd.