Check Inn
Check Inn is an addictive game about building a hotel chain and checking in guests!
You are about to start developing your hotel business from scratch, from the cheapest hotel in the wilderness. Expand the hotel chain to new cities, buy territories for construction and improve global parameters.
More comfortable and expensive hotels have rooms with intricate shapes and you have to carefully plan their placement.
Guests do not want to settle anywhere - they demand a hotel of a certain star rating and a room that suits them. And they won't wait forever, they only have limited patience! Try to serve everyone in order to earn as much as possible and expand your hotel chain.
You need to have a sufficient number of maids on your staff, because each room requires cleaning after guests. Until the room is cleaned, you cannot check in a new guest. The more spacious the room, the more time it takes to put it in order.
Buy and upgrade elevators
The hotel is rapidly growing upwards, so it is necessary to build elevators that allow guests to get to their room on the desired floor. Monitor the condition of the elevators by modernizing them and buying new ones to fully cover the growing needs.
Build service rooms - kitchens, laundries, saunas and others to serve all the wishes of the guests. Hire porters to deliver ready-made meals, dirty clothes and other items between rooms and floors of the hotel. Try to do this on time, otherwise negative reviews cannot be avoided!
Unique levels
In Montreal, the weather is cold and snowy - you will have to insulate the hotel rooms so that your guests won't freeze when the temperature outside changes.
In New York, build hotels in different areas at the same time and hire managers to automate the check-in of guests! After all, it is becoming increasingly difficult to manage everything on your own. The manager will take control of the process of checking in new guests in a certain hotel.
Check Inn is a simple at first glance, but an entertaining game that will allow you to immerse yourself in the fascinating world of the hotel business.