Chronicles of 2 Heroes: Amaterasu's Wrath
Chronicles of 2 Heroes is an intense 16-bit action platformer featuring Metroidvania elements, Japanese mythos and gorgeous pixel art. Moreover, you can switch between the protagonists in real time! Ayame and Kensei have unique, surprising combat styles that you have to master to save feudal Japan from Amaterasu’s wrath.
Switch between the protagonists in real time. Kensei the samurai uses his katana for close combat, but he cannot jump. Ayame is way more agile and uses ranged attacks.
Overcome old-school platforming challenges. Retro platformers are our main reference, but we tried to bring the most satisfying, modern experience to the table.
Unlock up to 20 powerful abilities. From smashing the ground and stunning your enemies to double jumping and reaching higher platforms.