Clid The Snail
In a world where only the distant memory of human existence still lingers, you play as Clid, a troublemaking, eccentric snail who has just been exiled from his home citadel. Joined by a faithful and talkative firefly, Belu, you will meet a peculiar gang of outcasts and find a place to call home. Among this new group of friends, you will discover a newfound purpose: Exterminating the mysterious slug plague that is ravaging the land.
A shy hedgehog, a shaman turtle, a mute bat, a ninja frog, and a one-eyed chameleon: these are the members of Alastor. Return home after each quest to rest, stock up on resources, upgrade equipment, and develop friendships. Get to know these unique characters and unravel their past to find out the key to the story.
Get creative with your guns, grenades, and unique snail shells to outsmart your enemies. Use the environment to your advantage and learn to position yourself to emerge victorious.
Swamps, desserts, mountains, islands... Each quest will take you to a new location waiting to be discovered. Help the local residents fight off the slug threat and become their hero! And don’t forget to keep a keen eye: Explore every level in search for extra goodies.
Powerful threats await you at the end of each mission. You will need to study their behavior, pay attention to detail, and choose your weapons wisely to survive these dangerous encounters.
Experience a story about exile, friendship, betrayal, and a troublesome snail that doesn’t belong. Explore a treacherous world where strategic positioning, precise gunplay, and enemy behavior are the key to your survival. Reveal the truth behind the slug plague and save the land from ultimate ruin.