Compass of Destiny: Istanbul
Play as a Venetian in the 17th-century Ottoman Empire and face the darkness of his past. Try to solve the problems in your past and deal with the impossibilities of your future! Customize your hero, choose wisely in challenges, and solve mysteries of The Compass in your quests for adventure and truth!
Many of the stories told in Compass of The Destiny are based on true events. The Chief Magistrate Ahmed Dede, who sent the hero to the expeditions, the Cretan War, the Venetian-Ottoman relationship and all the features of Istanbul were formed as a result of a detailed research.The events that took place in the Ottoman Empire of the 17th century and in the world were researched, and these historically true stories were blended with fantastic elements.
Find people and events that can move into the Fîtrat Realm to improve your skills while exploring Istanbul. Solve puzzles, defeat your enemies and get your rewards at the end of Fitra to see memories of the past of your character!
Find your way to the Fitra Realm using your Compass. Examine every item, person or event that the Compass reacts to! Trust your compass and never refuse its help!
Access your skill scrolls and improve yourself when you complete every discovery in the Fitra Realm. Defend yourself better inside and outside the Fîtrat Realm and subdue your enemies!
Swords, Bows, Shields or Fist! Access four different skill trees in four different variants. Improve yourself in any attack position you want! Survive with different types of attacks!
Meet the most famous people of the 17th century such as Müneccim Ahmed Dede and Mehmed IV, listen to the real history from them and successfully fulfill their quests! Guide the story of the protagonist while witnessing the Venetian-Ottoman relationship closely!