CONTROL Resonant
Explore a warped Manhattan on the brink of paranatural annihilation in this thrilling action-adventure RPG. Unleash the extraordinary powers of Dylan Faden as he fights for his humanity and our survival against a reality-bending cosmic threat.
After years in confinement at the hands of the Federal Bureau of Control (FBC), Dylan Faden’s former captors are deploying him at the peak of a paranatural crisis.
Charged with combating a mysterious cosmic entity as it alters fundamental aspects of our reality, Dylan must harness his new-found powers to take the fight to the myriad threats overwhelming Manhattan.
Join Dylan in this sequel to the multi-award-winning CONTROL to explore the expansive zones of a city overrun by the corrupting influences of the chaotic Hiss and invasive micro-organism, the Mold, and other twisted paranatural threats.
On the path to unlocking the full potential of his paranatural abilities Dylan will also seek out his sister, FBC Director Jesse Faden, as he bids to comprehend and contain the dangers that have spilled beyond the confines of the Oldest House to tear our world apart.
Explore multiple areas of a ravaged Manhattan in an expansive, unfamiliar, and exciting world.
Traverse perception-bending locations and grapple with gravity anomalies that distort the vertical and horizontal plane, adding additional dimensions to puzzles and new tactical decisions to combat.
Meet faces old and new on a path fraught with risk but rich in opportunity as the cityscape is reshaped and reality is redefined by a godlike force.
Channel the raw experiences of Dylan’s past to help understand his present and dig deeper into the inner workings of the FBC and reveal the horrors threatening humankind.
Tap into power he must learn to master and take choices to shape how his abilities manifest and grow.
Explore a deep progression system to define how Dylan adapts to emerging dangers. Forge connections crucial to Dylan’s fight to retain his humanity as he journeys from former test subject to paranatural superweapon.
Meet constantly evolving threats head-on, utilizing the environment, deploying elemental abilities and using the raw force Dylan’s shapeshifting melee weapon, the Aberrant.