Core FAQ
Core is an endless universe of games to play and worlds to explore designed by a global community of creators. It’s a radically accessible game construction kit and social game-playing platform, all-in-one. Whether you’re interested in playing unexpected takes on shooters, RPGs, and party games, exploring massive and spectacular worlds with friends, or unleashing your own insane game designs on the world, Core is your portal to the Multiverse. Core was in public Alpha from March 2020 to its launch into Early Access on the Epic Game Store in April 2021. In that time, the platform's features and content grew dramatically with regular updates and over 60,000 games created and 200 new or updated games added daily.
Early Access means different things to different developers and publishers. For Core it means that while the platform is fully playable, we are continuing to make big and small feature improvements every month. Core is free to create and play, so there is no reason not to try it now.
Currently, Core is only on PC, but we may consider expanding to other platforms and devices in the future. Core is officially supported on Windows 10. However, many users have had success running Core on Mac via Bootcamp. Please note that Support can only provide assistance for running on Windows 10.
Core currently allows creators to make games and worlds that support up to 16 players. The main social hub, Core World, supports 32 players. We are exploring allowing games and worlds to hold larger numbers of players.
Core has expanded to include blockchain technology which unlocks ways to create, explore, and play with content from NFT collections in an immersive, rich virtual world.
You have the option to connect your MetaMask wallet to your Core account, which enables Core to view the NFTs your wallet contains. By connecting your wallet you can create customized experiences, show off your NFTs on your avatar, and set one as your profile picture.