Cronos: The New Dawn
Cronos: The New Dawn is a pulse-pounding, third-person survival horror game that throws you into the heart of a deadly struggle against overwhelming foes, all while uncovering the mysteries of a twisted time travel story.
Cronos: The New Dawn is a brutal third-person survival horror where you fight for the future by salvaging the past. Burn monsters before they merge. Extract souls from the living. Adapt or die.
Set in a grim world where Eastern European brutalism meets retro-futurist technology, Cronos: The New Dawn lets you experience a gripping story that straddles the line between past and future.
In the past, you will witness a world in the throes of The Change, a cataclysmic event that forever altered humanity. Meanwhile, in the ravaged wastelands of the future, every moment is a fight for survival against dangerous abominations that will test both your reflexes and your tactical thinking.
You are a Traveler working for the enigmatic Collective, tasked with scouring the wastelands of the future in search of time rifts that will transport you to 1980s-era Poland.
In a desolate world filled with ever-present danger, your survival hinges on your ability to strategize and plan ahead. The enemies you’ll encounter are nightmarish creatures, born from the remnants of humanity – defeating them will require you to make full use of your arsenal.
You can manipulate temporal Anomalies to clear a path through the desolate environment, and will have to scavenge for resources to replenish your limited ammo and supplies. Good preparation is key. Once in battle, split-second decisions can mean the difference between life and death.
The creatures you kill won’t stay dead for long. Fallen enemies can be absorbed by others — through a grotesque process called Merging — to become faster, tougher, and far deadlier.
If you don’t, you’ll face ever-evolving abominations that will push your combat skills to their limits.
Your mission is to locate key people from the past who perished in the ensuing apocalypse. Using your all-powerful Harvester, you can extract their Essences and have them accompany you into the future.
The more you carry, the more haunted your suit becomes — increasing your prowess on the battlefield but also bringing with them whispers in your ear and flickers into your vision, edging you ever closer to madness.