Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit
Legends of the past come back to life in this charming point-and-click adventure. Pack your bags and journey with Crowns and Pawns: Kingdom of Deceit through modern day Europe to uncover the secrets of the king who was never crowned.
Crowns and Pawns, a modern-day point and click adventure, inspired by classics such as Broken Sword, Still Life, Syberia and others. The game highlights the less explored history of Europe to the world of adventurers. Experience the legendary stories of the Grand Duchy of Lithuania, bring to light the villainous branch of the KGB, solve puzzles and follow hints to reveal the secrets of the King who was never crowned.
The story follows a girl from Chicago, Milda, who unexpectedly receives an inheritance from her grandfather – a house in Lithuania. She sets off to Europe, but upon arrival she is threatened by an unknown man, demanding that she gives up her inheritance. Determined and intrigued, she explores the run-down house, discovering old documents and clues dating back to the 15th century. Before long, Milda gets dragged into a dangerous search for a long-lost mysterious relic...