Death in the Water 2
Dodge and carve through swarms of terrifying sea creatures controlled by Death, a giant mind-controlling Kraken. Scavenge hidden treasure to unlock weapons and upgrades for survival. Every dive unveils new nightmares as you fight for your life against the haunting depths.
Beware the waters, they hide a mysterious and terrifying threat. Death, an ancient Kraken leviathan haunts your every move in this tense underwater horror survival game. Fight to survive using powerful weapons and upgrades as you explore a beautiful yet treacherous underwater world.
Death in the Water 2 blends the heart-pounding action of a wave-based shooter with spine-chilling horror and tension.
Explore each dive cautiously, uncovering treasures and collectibles while acclimating to the surroundings. As you investigate ruins, wrecks, and reefs, the tension escalates. The marine life mirrors real behavior, with sharks and creatures remaining passive unless provoked.
Lurking in the depths of every dive is Death, also known as the Kraken. Its sinister mind-control sets off a frenzy of feeding, focusing ruthlessly on you. Your mission: survive, achieve your objectives, and progress to the next Dive. As the difficulty intensifies, the fusion of tension and action becomes utterly addictive.
Death in the Water features a large open-underwater world map for you to discover during dives.
Death in the Water 2 has an extensive list of incredibly lifelike procedurally animated creatures, both real and fantasy-based.
In your arsenal, you will have access to a host of weapons and gear that you can unlock and upgrade.
We are two friends Neil (the artist) and Edward (the coder), we started making games as a hobby back when we were still in school. Thirteen years ago we quit our day jobs and went on to found Lighthouse Games Studio and have released multiple top selling games including Shark Attack Deathmatch, Comedy Night, Avatar Deathmatch, and many others.