DEATH STRANDING 2: ON THE BEACH
Sam – with companions by his side – sets out on a new journey to save humanity from extinction. Join them as they traverse a world beset by otherworldly enemies, obstacles and a haunting question: should we have connected?
From legendary game creator Hideo Kojima comes an emotionally charged evolution of this genre-defying experience. In bringing this title to PC, KOJIMA PRODUCTIONS worked with Nixxes Software to deliver the definitive version of this critically acclaimed console release.
In the expansive open world of DEATH STRANDING 2: ON THE BEACH, countless areas with vastly different terrains and environments are seamlessly connected, and the changing time, weather and nature itself provide a variety of landscapes and challenges.
There are various obstacles that will prevent Sam from completing his mission. Face them head-on, sneak around, or completely avoid dangerous areas. Choose your approach to any situation.
Eleven months after the events of the original DEATH STRANDING, rejoin Sam and his companions on a new journey to save humanity from extinction and discover the answer to this haunting question: Should we have connected?
Join Sam for the next chapter of his journey as he attempts to connect Australia to the Chiral Network. Navigate a living environment through day and night cycles, natural disasters – including earthquakes, sandstorms and forest fires – and Timefall, a rain that instantly ages everything it touches.
To traverse this dangerous landscape, you’ll need to build new types of infrastructure, master specialized equipment and confront (or evade) the otherworldly creatures that roam the fractured world.
Face enigmatic Mech soldiers, as-yet unseen BTs and new boss types that will push Sam to his limits. As you prepare for each journey, you’ll be able to fabricate weapons like machine guns, shotguns and grenade launchers to deal with threats. Or, choose to avoid confrontation altogether with stealth – using decoy holograms, silent takedowns and long-ranged gear.
Through APAS enhancements, Sam can learn new skills that will improve his odds of survival, like enhanced weapon fire-rates or reduced movement noise to help him stay hidden.
The iconic Social Strand System of DEATH STRANDING returns to encourage asynchronous connection across the globe. Your in-game actions affect how other players interact with the world and vice-versa – so connect, collaborate and help your fellow Porters on their journeys.
Leave a “Like” on a useful bridge, donate resources to community projects, store fieldware in shared lockers and finish incomplete deliveries as you stumble upon dropped cargo from other Porters. As you support other players on their journeys, your own reputation will grow, giving you access to valuable resources and new gear.
Take control with full mouse and keyboard support to suit your play style. Personalize your gameplay further by mapping custom keybinds.