Delicious Dungeon
You are an innovative restaurateur in a fantastical world. But to supply your kitchen, you must explore dangerous dungeons and conquer delicious enemies to acquire the ingredients needed for your culinary masterpieces!
Explore the woods! Fight monsters! Loot them for ingredients! Forage for plants and other hidden treasures. Boss monsters can offer a generous restock and even some rare materials!
Manage your resources wisely! Plan the dinner based on what you have in your larder. Master several cooking techniques through mini-games. Don’t worry, your fellow villagers know that good food takes time, they’re not going to rush you. But don’t be fooled by their rustic ways, some are food critics at heart, so quality is key! They’re not going to pay for a bad meal.
You can’t have a restaurant without customers! Here, you can get to know your clientele, and do some impromptu market research: find out what they think of your restaurant, what foods they want to try, or what their favorite dishes are.
You can also go to local vendors to improve your cooking utensils, or buy new spices, or hire helpers.
All done for the day? Then hit the sack to save your progress and get ready for another day in the delicious dungeon!