Dinosaur Fossil Hunter
Dinosaur Fossil Hunter is a storytelling simulator where you live a real paleontologist's life. Explore different lands, search, uncover and study uncovered fossils, and prepare the skeletons to build your own museum.
Hit the road to search for fossils of extinct species that once ruled the Earth. Enjoy diverse landscapes across the United States, where you'll force your way through mud, water, and various environmental hazards. Destroy rocks, drain bodies of water, and search for your prize in a vast terrain.
Collecting fossils is not that easy, especially if you have to dig by yourself. Use your georadar to search for clues and discover the remains of extinct species, adding to your insight of the Earth's distant past. If you think all you have to do is find the right area, you’re wrong. It's just the beginning! Use multiple tools, such as a chainsaw, shovel, or pickaxe, to achieve your goal. But, be careful! These bones can be very fragile.
While Dinosaur Fossil Hunter requires patches to fine-tune important mechanics like driving, digging, and cleaning, it will likely be a good fit for players wanting a satisfying fossil extraction game with attention to detail. It is also a great pick for kids who want to learn more about the realistic challenges of paleontology, and the process of getting dinosaur skeletons into museums.