Distant Worlds 2
Distant Worlds Returns! Distant Worlds, the critically acclaimed 4X space strategy game is back with a brand new 64-bit engine, 3D graphics and a polished interface to begin an epic new Distant Worlds series with Distant Worlds 2.
Distant Worlds 2 is a vast, pausable real-time 4X space strategy game. Experience the full depth and detail of turn-based strategy, but with the simplicity and ease of real-time, and on the scale of a massively-multiplayer online game. The Universe is Yours!
Huge Galaxies with up to 2,000 star systems and tens of thousands of planets, moons and asteroids are yours to explore and exploit, whether peacefully through mining and diplomacy or by conquest! The complex process of generating a galaxy ensures that every new game will be different and the many galaxy setup options ensure incredible replayability as well as the ability to have your game be just the way you like it.
Intelligent automation allows you to tailor the game to your preferred playstyle and scale. Decide how much you want to control and which gameplay areas suit you best. You can limit your focus to just one ship or expand it all the way up to everything in a vast galactic empire. Let your advisors and the intelligent automation handle the rest!
A Built-in Game Editor allows you to fine-tune your own galaxy, adding or removing star systems, planets, asteroids, ships, star bases, space monsters or anything else. Modify the attributes of any empire in your game for the ultimate custom experience.
Extensive In-Game Help is included. Exhaustive, built-in, context-sensitive help is always only a single key-press away. Press F1 at any time for a detailed explanation of the current game screen, your currently selected item, and so on, or just browse the complete “Galactopedia”
Tutorials are included to quickly familiarize you with all of the game elements and tools.
Play in galaxies with up to 2,000 star systems and tens of thousands of planets, moons and asteroids. Vast nebula clouds spread out from the galactic core, shaping the distribution of star clusters in the galaxy.
The private citizens of your empire automatically take care of mundane tasks like mining resources, transporting cargo, migration between colonies, tourism and much more. This frees you from micro-management and instead allows you to focus on a macro-scale.
Automate the various tasks in your empire, so that you can focus on the areas that you enjoy most. Or have your advisors make suggestions in different areas like colonization, defence or diplomacy – helping you learn the best tactics and strategies.