Dofamine
You must explore the labyrinth of riddles and investigate the apocalyptic event at the research facility following the experiments with the Higgs boson, or “the God particle”.
Scientific research is not unlike the work of a detective. Revealing hidden connections and subtle patterns has a lot in common with untangling the web of meanings, studying causes, and predicting consequences. If one correctly combines blocks of data and determines their connectivity, one may eventually uncover the truth. But that truth and the explanation of everything that has happened may come as a shock to the one who finds it.
In order to advance the investigation you must explore the sci-fi surroundings and uncover clues — blocks of data that must be correctly combined and reconnected.