DriveSense
A physics simulation game designed for driving learners. Observe and practice to understand the real-world principles of vehicle steering, understeer, and oversteer, boosting your driving feel and control mindset.
It’s more than just a game — it’s a virtual driving trainer designed to help players understand vehicle motion and spatial awareness in a safe, controlled environment.
Trajectory Prediction Line: Displays the vehicle’s predicted path in real time, assisting with steering judgment, reverse parking, and understanding drift motion.
Camera Switching System: Seamlessly switch between cockpit, exterior, and third-person perspectives to fit different observation and learning needs.
Body Mesh Mode: Turns the car’s body into a transparent wireframe, allowing you to see its position relative to the ground and understand how driving reference points are formed.
Slip Indicator: Shows each tire’s grip and slip ratio, making it easy to identify understeer or oversteer conditions.
When learning to drift, you can use the slip indicator to monitor front and rear tire behavior, and rely on trajectory prediction to guide steering corrections — turning drifting into a skill that can be analyzed, practiced, and mastered.