Empires will rise and fall based on their ability to adapt to a changing world. Starting from a single humble city, expand according to your faction's unique strengths and limitations while adapting to the periodic monsoons and tidefalls. Build districts around your cities’ central structures, exploit strategic and luxury resources littered around the world, and develop your technological capabilities and industrial might.
Plan the development of your cities to focus on population growth, industrialization, and commerce, or prioritize their contribution to the sciences, your empire’s influence, and your military might – the choice is yours based on the needs of your burgeoning empire. Establish districts that provide fortifications or further the production of various resources, take advantage of adjacency and terrain bonuses, and pursue technological advancements that allow you to upgrade established districts or unlock entirely new options. Will you patiently seek out ideal locations to establish long-term economic hubs and military strongholds, or will you spread rapidly to secure new lands and increased productivity ahead of your enemies?
Will you be a ruthless conqueror or a cunning builder? A cultivated diplomat or a flesh-eating beast? Will you bring harmony back to the planet, seeking out lost legends and heroes, or will you defy the fate that drives your faction and carve a legend of your own?