Ergenekon
The Ergenekon Epic recounts how the last four survivors of the Göktürks, defeated by deception, survived and kept a race alive. Led by Gökbörü, the Sky God's messenger, the Turks would first survive and then rise again.
Witness the story of the last surviving Göktürks settling in Ergenekon to protect their race, and the story of the exodus of the strengthened Turks from Ergenekon under the leadership of Sky-Eyed Gökbörü, with transitions depicting two different time periods.
As you witness the survival of the Göktürks through the eyes of Kayan Khan, you will fight the enemy and protect your companions. 400 years later, you will witness the events of Ergenekon through the eyes of the young shepherd Tirek.
The game consists primarily of cinematic elements and aims to tell the Ergenekon Epic in a gamified way. It also includes minigames such as sword fighting, sheep herding, and deer hunting.
You'll play the game through the eyes of Kayan Han, son of Hakan, and strive to lead the last four surviving Göktürks to safety. 400 years later, you'll witness the Göktürks' exodus from Ergenekon through the eyes of the young shepherd Tirek.
While the game world is semi-open, the story follows a linear progression. The game, unless challenged by the mini-games (sheep gathering, deer hunting, etc.), is a cinematic-heavy game with no leveling system, lasting approximately 1 to 1.5 hours. Players can freely roam Ergenekon and ride horses, but the story continues at certain points, and there are no side quests. Because the game's purpose is to tell the Ergenekon epic, the story is limited to this.
The Ergenekon Epic is not simply an epic; it is a chain of historical events that, with the exception of some mini-epic elements, may reflect reality. These events have been passed down virtually unchanged, and every Turkish child is instructed to tell the story of Ergenekon.